به گزارش پایگاه خبری آداک، مدیرکل بهزیستی هرمزگان روز سهشنبه گفت: این محلها با هدف ارائه خدمات بهزیستی در بستر فناوری اطلاعات و بهتر زیستن اقشار مختلف جامعه تاسیس میشود. غلامحسین رنجبر افزود: در این مرکز خدماتی شامل، ثبت درخواست و تشکیل پرونده فرزندخواندگی، پاسخگویی به مراجعان دریافت و بررسی مدارک، پیگیری امور مددکاری خانوادهها، […]
به گزارش پایگاه خبری آداک، مدیرکل بهزیستی هرمزگان روز سهشنبه گفت: این محلها با هدف ارائه خدمات بهزیستی در بستر فناوری اطلاعات و بهتر زیستن اقشار مختلف جامعه تاسیس میشود.
غلامحسین رنجبر افزود: در این مرکز خدماتی شامل، ثبت درخواست و تشکیل پرونده فرزندخواندگی، پاسخگویی به مراجعان دریافت و بررسی مدارک، پیگیری امور مددکاری خانوادهها، ارجاع به سایر دستگاهها، شناسایی فعال جامعه هدف، انجام استعلامات و پیگیریهای مورد نیاز برای صدور مجوز صورت میگیرد.
وی بیان داشت: افزایش آگاهی عموم افراد جامعه از وظایف، فعالیت و خدمات بهزیستی، تسهیل دسترسی گروههای هدف به خدمات سازمان، کاهش ترددهای غیرضروری به مراکز و ادارات بهزیستی، گسترش و فراگیری خدمات، تقویت رویکرد خانواده و اجتماع محور، گسترش رویکرد ارایه خدمات به صورت فعال، کاهش بهای تمام شده و تسهیل دریافت بازخورد ارایه خدمات و بهبود، اصلاح و حذف فرآیندهای موازی از اهداف ایجاد این مرکزهاست.
مدیرکل بهزیستی هرمزگان اظهار کرد: این طرح باید تا پایان سالجاری اجرایی شود و اکنون با ابلاغ دستورالعمل تکمیلی از سوی سازمان بهزیستی کشور به هرمزگان، فراخوان جذب و صدور مجوز برای متقاضیان واجد شرایط آغاز شده است.
رنجبر یادآور شد: در استانها نیز باید کارگروه عملیاتی به ریاست مدیرکل و دبیری رییس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات تشکیل شود و وظایف این گروه نیازسنجی الزامات، چالش ها، احصا و شناسایی ظرفیتهای موجود است.
وی تصریح کرد: سازمان بهزیستی به عنوان یکی از نهادهای اصلی و تاثیرگذار در حوزه رفاه اجتماعی کشور و استان، متولی ارتقاء سلامت اجتماعی منشأ خدمات ارزشمند تخصصی و حمایتی به گروههای مختلف جامعه است.