به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آداک، احمد پایان معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان هرمزگان در این خصوص اظهار داشت: کمک به جبران خسارت منازل مسکونی خانوادههای تحت حمایت این نهاد در مقابل حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی، یکی از راهبردهای اساسی کمیته امداد در راستای حمایت از نیازمندان و مدیریت بحران است […]
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آداک، احمد پایان معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان هرمزگان در این خصوص اظهار داشت: کمک به جبران خسارت منازل مسکونی خانوادههای تحت حمایت این نهاد در مقابل حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی، یکی از راهبردهای اساسی کمیته امداد در راستای حمایت از نیازمندان و مدیریت بحران است که بر همین اساس در حال حاضر بیش از شش سال است که این نهاد، منازل مسکونی تمامی خانوادههای تحت حمایت خود را در برابر حوادث آتشسوزی، زلزله، سیل، طوفان، رانش و ریزش زمین، تحت پوشش خدمتی با عنوان پرداخت کمکهزینه جبران خسارت قرار داده است.
پایان افزود: خدمت پرداخت کمکهزینه جبران خسارت به خانوادههای آسیبدیده از حوادث و بلایای طبیعی مواردی نظیر ساختمان، تأسیسات مربوط به منازل مسکونی، اثاثیه منزل، محل نگهداری احشام واقع در منازل مددجویان، کمکهزینه فوت اعضای خانواده ناشی از وقوع حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی در منزل را پوشش میدهد که در حال حاضر بیش از ۹۱ هزار خانواده تحت حمایت کمیته امداد در استان هرمزگان تحت پوشش این خدمت قرار دارند.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان هرمزگان گفت: این نهاد طی سال ۹۸ بهمنظور جبران خسارتهای ناشی از حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی، مبلغ ۸۱۲ میلیون تومان جهت کمک به جبران خسارت یک هزار و ۴۴ خانواده تحت حمایت کمیته امداد که دچار آسیب شده بودند، پرداخت کرده است.
این مقام مسئول یادآور شد: کلیه مددجویان در صورت بروز حادثه و یا وقوع بلایای طبیعی، جهت بهرهمندی از خدمت مذکور میتوانند جهت تکمیل پرونده و ارائه مستندات به دفاتر کمیته امداد محل سکونت خود مراجعه نمایند که پس از بررسی و تائید توسط کارشناسان ارزیابی خسارت این نهاد و بر اساس دستورالعمل و آییننامههای مربوطه، مبلغ تعیینشده بهحساب سرپرست خانوار تحت حمایت واریز خواهد شد.